Pagina's

zondag 9 februari 2014

Een creabea terugblik en het creaclubje van de toekomst!

Oh help! De eerste maand van't nieuwe jaar is al achter de rug! En ik ben naar eigen zeggen te weinig creatief bezig geweest! Maar sinds ik 4/5de werk komt het er zo moelijk van. 's Avonds na het werk en het koken en de keuken opruimen ben ik te moe en wil ik quality-time met het liefje wat betekent dat we samen dvd'tjes kijken, in't weekend is het huishouddag op zaterdag en op zondag trek ik er meestal op uit... Wanneer kan ne mens dan creatief aan de slag?
Awel, tijdens de creaclub natuurlijk!
Op't werk zijn we met de vrouwelijke collega's een creaclubje begonnen. Twee woensdagen per maand (naar mijn gevoel zou het alvast iedere woensdag mogen ;-p) blijven we een avondje plakken op de werkvloer. We gaan eerst een hapje eten (ook gezellig!) en gaan dan crea aan de slag! Hier zie je alvast mijn collega's volop crea bezig! Ik ben gestart met het breien van beenwarmers met behulp van breiringen! :-)

Het enige creamomentje thuis leverde deze leuke cavananas op ;-)
Een fles bubbels verpakt met crèpepapier, ferrero rochers en groen papier, ideetje via Maakblog.
Toch ook naar goede gewoonte, een terugblik naar vorig jaar.
Wat maakte ik vorig jaar zoal? Ik werk trouwens niet meer per jaar met mijn lijstjes, maar ik zie wel wanneer ik iets afwerk, of niet afwerk (en van de lijst afhaal) of nieuwe ideetjes toevoeg. Dat werkt zo veel relaxter!
Crealijst:
-hergebruik trui à la Rok en Rol
-iets met kurk
-sjaal breien
-sjaal nummer 2 breien
-étagère
-leren haken
-smeltkralen vosjes
-stofkrans
-kanten kommetjes
-bloemstukje in koffietasje
-3D smeltkralen kerstboom
-kruidenazijn, kruidenolie, vanillesuiker in retroflesjes
-babykadootje
-iets met Scrabble blokjes
-iets met toetsenbordknopjes
-iets met puzzelstukjes
-wollige kerstboompjes 
-recycleren plastic zakjes
-Moosies beplakken met decoupagepapier


Naailijst:
-cirkelrok Zsazsa (met retrogordijnstof)
-retrokleedjes afwerken: 12
-broodmandje à la Rok en Rol
-bestekhoesjes à la Rok en Rol
-kadootje voor de zussen uit Delft
-speldenkussentje
-tisseudooshoes uit toile cirée
-cactus als speldenkussen (Fabriek Romantiek)
-retro jurkje hermaken

Scraplijst:
-Romeinse citytrip lay-out
-oma en opa en luchtballon lay-out
-familie lay-out
-Robin lay-out
-Moppie lay-out
-Mira lay-out
-kadoo 
-retro lay-out met zwart-wit foto's
-fiets lay-out
-mini-album Normandië 2012
-lay-out woonkamer 
-lay-out balkonnetje 
-kerstkaartjes

Ieder item in de lijst is een link naar het werkje. Elk jaar werk ik ongeveer 40 creaprojectjes af. Dat vind ik altijd een mooi aantal ;-). Nu met mijn beperktere tijd weet ik niet of ik die 'standaard' kan hoog houden. Maar gelukkig hebben we dan het creaclubje dat soelaas brengt ;-)

Mijn creaplannen voor 2014 vind je trouwens terug onder het kopje 'Allemaal lijstjes'!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten