Pagina's

vrijdag 3 juni 2016

Girls and cars

Het is me met de paplepel ingegeven: de liefde voor oldtimers. Papa, broer en ik delen dezelfde liefde. Als kind en tiener ging ik mee naar oldtimerbeurzen en meetings. Elke periode in mijn leven had ik wel een andere lievelings oldtimer. De liefde als kind begon met Triumph Spitfire, evolueerde naar oude Dodge Pick-Ups tijdens mijn rebelse tienerperiode, naar volkswagen Karmann Ghia als late tiener, tot nu waar ik weg ben van de Jaguar E-Type.
De V6 motor in mijn broers Chrysler Imperial, de ronkende motor van mijn eigen kevertje (uit 1973) of het geluid van een oude Dodge Pick-up: dat zijn voor mij de mooiste geluiden die er bestaan. Ik krijg er echt kippenvel van! En dan die geur van olie, zalig vind ik dat!
Ik kan er zelf niet aan klussen. Broer en papa klussen wel zelf aan hun eigen oldtimers. Ik schakel hen in als er iets met de mijne scheelt. Handig, dat wel natuurlijk!
Mijn kevertje is trouwens het prachtige cadeau dat ik van mijn papa kreeg voor mijn 18de verjaardag. Een cadeau dat ik nog steeds koester. Helemaal zelf opgelapt door mijn papa. Toen mijn dagdagelijkse auto, nu na 15 jaar leuk om van te genieten op mooie zonnige dagen. Ja ze zeggen wel eens, wie wat bewaart heeft wat :-p Blij dat ik mijn kevertje nooit verkocht heb, iets wat ik wel wilde doen toen ik nog studeerde. Papa heeft me gelukkig kunnen ompraten, op zijn manier: 'kevertjes brengen niks op, ik zou 'em nu niet verkopen, ge krijgt daar toch niks voor' ;-) Haha, het heeft wel gewerkt! En daar ben ik blij om!
Ik ben niet aangesloten bij een oldtimerclub (broer en papa wel), maar we vinden het gewoon leuk om in't weekend met mooi weer rond te toeren met ons kevertje.
Wat ik wel leuk vind, is om mijn beauty nu en dan toch ook eens te showen.
Leuke plek om dat te doen is het evenement Cars & Burgers op de parking van de Bowling in Diepenbeek. Je kan er op terras burgers eten (jammer dat ze net op dit evenement geen veggie burgers serveren, waardoor we ze nog niet geproefd hebben), er staat een oldtimer ijsjeswagen en het is gewoon super gezellig om er tussen de oldtimers te wandelen.



Nog enkele sfeerbeelden van de vorige editie in mei:




Foto's werden niet door mij gemaakt, maar door de organisator van het evenement.
Qpics spotte ook mijn beauty en maakte er een mooie foto van.
Cars & Burgers vindt plaats elke eerste vrijdag van de maand nog tot en met september.
Vanavond vindt de derde editie plaats.
De parking wordt dan voorbehouden voor oldtimers only!
De Bowling in Diepenbeek vind je terug op de Wijkstraat, het evenement is gratis en start om 19u.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten