Pagina's

woensdag 28 maart 2012

Weekmenu: week 11

Ik moet hier een heuse inhaalbeweging maken als ik deze zondag het weekmenu van deze week wil posten. Dus hier gaan we! Week 11.

De week dat er hier en daar wat gesleuteld werd aan het menu. Maar geen nood, zotte toeren mogen wel eens ;-).
Hier is 'em, tada:
Er is die week niet super veel of echt iets speciaal gekookt geweest. De zondag was wel de moeite. Mama en mijn grootouders kwamen op bezoek: eerst koffie met zelfgemaakte banaan-pecanmuffins, daarna aperitieven met wat feta, tomatentapenade, olijfjes en een porto'ke. En als afsluiter mijn Griekse Quiche (een beetje vreemde combinatie, want ja quiche is Frans, maar bij mij kan alles). Van dat laatste heb ik geen foto, maar ik maak het toch regelmatig dus dat receptje (met foto) volgt nog wel.

Hier het receptje van de muffins:
Ingrediënten:
150g bloem
1,5 tl bakpoeder
mespuntje zout
70 g lichtbruine basterdsuiker
115g pecannoten, gepeld en grof gehakt
2 grote, rijpe bananen geprakt
5 el melk
2 el boter, gesmolten (ik nam Alpro Soya bakken en braden)
1 groot ei, losgeklopt
0,5 tl vanille-extract

Recept voor 8 muffins, maar ik haalde er 10 uit.
Eerst zeef je bloem, bakpoeder en zout in een kom, suiker toevoegen en noten.
Dan geprakte bananen, melk, boter, het ei en vanille-extract mengen in een aparte kom. Dit mengsel toevoegen aan het bloemmengsel.
Beslag verdelen over de 8 à 10 vormpjes en 20 à 25 minuten in een voorverwarmde oven op 190°C of tot ze gerezen en goudbruin zijn.
Het receptje (en andere lekkernijen) vinden jullie terug in het mini-boekje 'Simpelweg lekker. Muffins' van uitgeverij 'Parragon Books Ltd'. (Hier wat info over het boekje)

Et voila, het resultaat:

En zo zag mijn 'koffietafel' uit die zondag, vrolijk as hell! ;-)

We hadden ook nog verschillende soorten thee en suikers, koekjes en paaseitjes! :-)
Ja, we hebben gesmuld die namiddag/avond!
Niets zo gezellig als fijn samen tafelen!

Hopelijk kunnen de muffins jullie bekoren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten