Pagina's

zondag 10 juni 2018

Rock Around in mei

Het was hier even stil, ik moest het zelfs opzoeken, mijn laatste post dateert van augustus vorig jaar! De rede hiervoor doe ik in de volgende post uit de doeken. Dus stay tuned!

Nu wil ik het graag hebben over de voorbije maand die in teken stond van twee leuke retro meetings.
Rock around the Atomium en Rock around the jukebox. De éne in Brussel (duh) en de andere in Rosmalen.
Rock around the Atomium had ik al eens eerder voorbij zien komen op Facebook maar er nog geen bezoekje aan gebracht. Ik was dat weekend vrij (want ik heb een nieuwe job en werk ook weekends nu, maar meer daar over later), dus daar hebben we van geprofiteerd.
Met hubby richting Brussel en daar afgesproken met een bevriend koppel.
Het was zeker leuk om te bezoeken, zeker met het mooie weer. Maar een groot evenement kan je het niet noemen. Leuk om de oldtimers te kunnen bewonderen op de laan voor het Atomium, maar de vintage markt waar op Facebook reclame voor werd gemaakt was wel erg beperkt. Ik denk 2 standjes met echte vintage max, de rest waren de typische 50's retro standjes. Die ook wel leuk zijn, maar minder mijn ding.





Het draait ook vooral om de muziek, terwijl hubby en ik vooral geïnteresseerd zijn in de oldtimers en het vintage-aanbod. Zeker een leuk uitje maar voor ons niet de moeite om lang in de auto (met file) te zitten.

Een week later was het dan tijd voor Rock Around the Jukebox. Vorig jaar gingen voor het eerst naar de open-air editie in mei en dat beviel ons zeer. Hopelijk laat mijn werkrooster het toe om ook naar de najaarseditie te gaan in oktober. Want dit blijft toch een toppertje voor ons, echt wel ons favoriete retro event!
Het regende wel, de godganse dag! Maar dat liet de pret niet bederven. We hebben weer genoten, van de vele standjes met massa's vintage leuks en natuurlijk de mooie oldtimers.





Ja kijk, dit noem ik nu een vintage markt om u tegen te zeggen, toch? Niet weten waar je moet kijken, zo veel leuks!
En daarna samen gezellig onder de plu naar de mooie oldies kijken.



De dag afgesloten met een lekker sapje om vervolgens door te rijden naar Maastricht waar we ook nog eens heerlijk gingen eten voor Moederdag. Van een geslaagde dag gesproken, regen of geen regen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten