Pagina's

zondag 20 mei 2012

Verlengd weekend

Wat doet ne mens zoal tijdens zo'n verlengd weekend? Productief zijn! Behalve vrijdag, toen hebben we genoten, dat kunnen jullie hier lezen: De Sixties in Bokrijk.

Donderdag was verhuisdag! Oud bed out, nieuw bed in, oude zetel out, nieuwe zetel in. Nu nieuw kunnen we het allemaal niet noemen. De 'nieuwe' zetel is een deel van een tweedehands salon gekregen van mijn tante en nonkel, het 'nieuwe' bed is een tweedehands bed uit de jaren '60 uit het huis van Robin's bomma en bompa. Nog mee verhuisd: éénpersoons retro zeteltje, salontafeltje (jaren 60'), tapijtje, strijkplank, retro bureaustoel en een bijhorend nachtkastje bij het bed. Alles (buiten het bed en nachtkastje) stond nog bij mijn mama thuis te wachten om verhuisd te worden! :-)
Het is hier nu bijna helemaal af, wat nog moet gebeuren: verlichting in de keuken, al ons leuke spul aan de muren hangen, bureautje voor Robin kopen, cd/dvd rekje fabriceren en thats's it! Joepie!

De rest van't verlengde weekend (behalve dus de vrijdag) was een ander paar mouwen! Vrijdagochtend kwamen we tot de conclusie dat ons heel living muf rook! S.O.S. Tante Kaat, onze zetel riekt ontzettend muf (iets te lang in de stal gestaan bij mama, weliswaar goed ingepakt...)! En zo komt het dat ik  al twee dagen lang een muffe geur ben aan't bestrijden met zaken zoals lijnzaadolie, natriumbicorbonaat, koffiegruis, citroenen, kruidnagel, zout, azijn en terpentijn. Want nu dat ik de zetel een beurt gaf, nam ik ons muf keukenkastje ook maar eens onder handen (iedere tas of glas afwassen voor gebruik is ook niet dat). Jullie horen er alles over na dat ik alle middeltjes heb toegepast! Maar ik kan nu al zeggen dat het de goede richting uit gaat. ;-)
Naast het ontgeuren van kast en zetel vulde ik mijn tijd op met: was instoppen, was laten drogen, was plooien (x4), strijken, keuken poetsen, internet afstruinen naar Tante Kaat's wijsheden, naar de supermarkt en natuurvoedingswinkel voor de lapmiddeltjes tegen muffe geur, naar mama's thuis voor kruidnagel en groene curry pasta (dat laatste is geen lapmiddeltje, maar een ingrediënt voor vanavonds recept), bloggen, weekmenu opstellen, tweedehands jas pimpen (meer hierover later), het éénpersoons zeteltje afschrobben (het zag rood met zwart ipv rood...) en toen was het tijd voor dit:
Een welverdiende break in't zonnetje met een goed boek en een zelfgemaakte smoothie.
Voor de smoothie heb je nodig:
-2 handen vol druiven
-3 rijpe bananen
-smoothie zakjes uit de Lidl (met ananas, papaya en mango uit de diepvries)
-1 klein flesje appelsap

Het smaakte me zeer na zo'n druk weekend ;-). En ik zie dat ik net op tijd terug binnen ben, want daar komen de donderwolken...

1 opmerking:

  1. Moet die smoothie ook eens proberen, lijkt me echt lekker!! En die extra vitamientjes kan ik wel gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen