Pagina's

maandag 28 mei 2012

Weekmenu: week 20 en 21

Ja lap ik loop achter op... Maar vorige week was druk druk druk!
Maandag vergaderen op't nationaal kantoor van vtbKultuur (mijn hoofdberoep) in Antwerpen (ik woon ergens in Limburg).
Dinsdag gidsen in het Gallo Romeins Museum (mijn bijberoep), een nieuwe reukloze zetel gaan zoeken in de Kringwinkel (mét succes! Meer hierover later) en boodschappen doen met Robin.
Woensdag vergaderen op't nationaal kantoor in Antwerpen.
Donderdag heel wat thuiswerk voor vtbKultuur inhalen.
Vrijdag een hele dag gidsen (én s' avonds lekker gaan uiteten!).
Zaterdag onze living verder inrichten.
Zondag Middeleeuwse deerne wezen op de Sage van de Biesenburcht.

Ik werk voor vtbKultuur van thuis uit en dan heb ik lekker wat tijd om weekmenu's op te stellen, recepten uit te zoeken, lekker te koken. Meestal werk ik zo'n 2 à 3 dagen thuis (naast gidsbeurten en vergaderingen buitenshuis), maar sommige weken is dat niet zo en dan houd ik mijn weekmenu simpel met gekende makkelijke gerechten. Dus week 21 was geen spannende culinaire week. ;-)
Je ziet, niets nieuws. Nu die Griekse gehaktballetjes maakte ik ook al eens hier, maar nu maakte ik het wél met fetakaas maar zonder lamsgehakt en Griekse pasta. 'Gewone' pasta en bio rundsgehakt werd het in de plaats. Ik vond mijn versie met geitenkaas misschien net iets lekkerder.

Zoals ik al schreef, ik loop achter op!
Week 20 hebben jullie nog te goed van me!
Dinsdag was het aspergedag! Verse aspergesoep volgens dit recept: snelle aspergesoep. Ik loste wat groentebouillon op in 2 liter water en liet dit 10 minuutjes koken samen met de schil van de asperges. Zeefde dit en gebruikte dit als basis voor de soep. De prei verving ik (vergeten te kopen, oeps) door een extra ui en aardappel. Ik werkte af met Alpro Soya cuisine en Alpro Soya opkloproom met wat krokant gebakken spek. (edt: zonder spek, is dit een heerlijk vegan soepje!)
Zondag was roerbakdag. Wok met broccoli, kokosmelk en runds.


Ik sleutelde wat aan de kruidenmix. Thaise basilicum werd vervangen door de gewone, limoenblaadjes door citroenmelisse en koriander door platte peterselie. Allemaal vers uit de tuin! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten