Pagina's

zondag 28 juli 2013

Museumzappen deel 3!

Bokrijk mag hier ook wel eens aan bod komen vind ik zo ;-)
Een beetje reclame maken voor m'n eigen werkplek. Want daar gebeurt ook veel leuks :-)
Vandaag is een speciale dag, net zoals 4, 11 en 18 augustus. Want dan zijn het de Bokrijkdagen. Naast al het leuks dat altijd te beleven valt (de Bokrijkkermis, de historische huizen met ambachten, de Sixties, de Wielerjaarbeurs in de Spiegeltent, ...) is er dan extra leuks te beleven! De Bokrijkdagen staan in teken van het Immateriaal Cultureel Erfgoed oftewel het niet-tastbare erfgoed zoals sociale gewoonten, rituelen, feestelijke gebeurtenissen, ambachtelijke vaardigheden, ...
In Bokrijk kan je ze allemaal herbeleven en uitproberen!
Zo kwamen de Bellemannen al aan bod op 7 juli en paradeerde de mini reuzenstoet door Bokrijk op 21 juli.


Er zijn workshops voor de kleintjes (waar bij je een afgewerkt product mee naar huis krijgt) en er zijn interactieve demonstraties zoals meehelpen brood kneden.

Je kan proeven van ambachtelijk vervaardigde pannenkoeken (vriendin Jolijn zit in het pannenkoekenhuisje ;-)) of aardappelen met mosterd-uien saus (die ik af en toe ook wel eens kook :-)).


En er zijn lieve geitjes en ezeltjes op het erf van de boer ;-) (waar ik soms ook boerin ben en dan voel ik me helemaal in m'n element bij de beestjes!).


Maar op de Bokrijkdagen sta ik in de infostand en bij de jetonverkoop ;-)

Tijdens mijn Bokrijkvrije week mis ik de beestjes zo hard, dat ik ze maar elders ga opzoeken ;-)
Zo gingen het liefje en ik weer een dagje naar Domein Bovy, op m'n verjaardag, want ik kom er zo graag! Schattige geitjes en te lieve kuikentjes worden bewonderd en we maken dan ook altijd een wandeling op de houten kades én smullen van een lekkere pannenkoek bij de Pannenkoekenbakker. Altijd een hit ;-)






Bokrijk bezoeken tijdens mijn Bokrijkvrije week staat ook nog wel op de planning :-)
Meer info over Bokrijk en de Bokrijkdagen vind je hier: http://www.bokrijk.be/
Meer info over Domein Bovy vind je hier: http://newsite.domeinbovy.eu/domein-bovy/nieuws



1 opmerking: