Pagina's

zondag 24 april 2016

Hoesje voor mijn naaimachine

Zo'n twee jaar geleden kochten vriendin Jolijn en ik een mooi retrostofje op de stoffenmarkt van Maastricht. Regelmatig zeiden we eens tegen mekaar dat we nu toch eens moesten samen komen om van dat stofje een mooie hoes te maken voor onze naaimachines... We kwamen natuurlijk regelmatig samen, deden leuke dingen, maar het stofje bleef onaangeroerd.
Tot voorbije vrijdag!
Ik was vastbesloten, het hoesje moest er nu echt van komen.
We gebruikten mijn saaie witte plastic Singer naaimachine hoes als patroon. Ik knipte de zijkanten open, zodat er een kruis ontstond, met dunne zijkanten en een breed tussenstuk.
Dat legden we als patroon op ons stofje, telden 1 cm bij voor de naad en 2 cm voor de zoom.
Maar toen ik het stofje had geknipt bedacht ik me dat een verstevingsstofje niet slecht zou zijn, anders zou het hoesje veel te slap zijn.
Zo bedacht, zo gedaan. Zaterdagochtend een grote lap verstevingsstof gekocht in de stoffenwinkel en zaterdagnamiddag was mijn hoes klaar.
Vele schoner dan dat saaie witte exemplaar! Oordeel zelf maar:


Ik ben supercontent!
Fijne zondag nog allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten