Pagina's

zaterdag 30 april 2016

Onze reis naar Amerika

Vorig jaar kwamen Robin en ik rond deze tijd thuis van onze mooiste reis samen. Drie weken met een huurauto cruisen door Amerika. We bezochten California, Nevada, Arizona en Utah.
Ik wilde wel ooit graag naar Amerika, maar na een aantal luchthavens te hebben bezocht als overstapplaats tijdens mijn Peru reis vond ik het Amerikaanse volkje gewoon erg arrogant en grof en leek me een reis door Amerika niet zo leuk.
Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat Amerikanen superlieve, behulpzame mensen zijn, maar dat hun luchthavenpersoneel gewoon erg arrogant is ;-)
Het begon allemaal met Robin die graag naar de Star Wars Celebration wilde gaan in Anaheim, California. Helemaal in zijn ééntje wel te verstaan en maar een paar dagen. Nou, daar heb ik een stokje voor gestoken. Ik stelde voor dat ik dan gewoon mee zou gaan en dat we er dan een rondreis van zouden maken. Uiteindelijk werden het drie weken volop genieten!
Ik heb mijn hart verloren aan Amerika. Ik moest zelfs huilen toen we terug op Zaventem waren geland... Ik wilde zo weer terug vertrekken!
De eerste helft van de reis hebben we vooral genoten van het dagdagelijkse leven in California.
Cruisen op coole fietsen op Venice Beach, wandelen op de pier en geshopt in San Diego, veel swapmeets bezocht (rommelmarkt meets gewone markt, je vond er alles!!), drive-in bezocht (hoe leuk is dat!), Wallmart leeg geplunderd (zalige supermarkt), gezwommen, de vintage winkeltjes in Fullerton leeggeshopt, we zochten Salvation Mountain op uit de film 'Into the Wild' en we zijn ontzettend lekker gaan uiteten. Robin had allemaal restaurantjes opgezocht buiten de toeristische gebieden en believe me Amerikanen kunnen ontzettend goed koken en echt niet vettig als je weg blijft van de toeristische fastfood ketens.



We hebben toch ook wel een beetje de toerist uitgehangen tijdens de eerste helft van onze reis ;-) en bezochten Universal Studios, Disneyland en natuurlijk de Star Wars Celebration.

Hoewel ik geen grote Disney fan ben, was ik toch best onder de indruk van de parade!



Tijdens de tweede helft van onze reis hebben we de bekende toeristische sites bezocht. We namen een binnenlandse vlucht naar San-Francisco en bezochten er Alcatraz, Golden Gate bridge en Fisherman's Wharf. Nou, naar San-Fran vliegen was wel even verschrikken, van gemiddeld 30°C naar 9°C!
Met onze tweede huurauto gingen we op tour door Nevada, Arizona en Utah en terug richting zon. We bezochten er Las Vegas (waar er ook hele leuke vintage winkeltjes te vinden zijn!), Grand Canyon, Antilope Canyon, Death Valley, Monument Valley, Horseshoe Bend, Zion National Park, Lake Isabella, Hooverdam en reden over Route 66!








De laatste foto is van een diner op Route 66, Mr D's helemaal in fifties stijl! Zo leuk! We aten er blueberry pancakes met maple syrup en een bananenmilkshake. Stevig ontbijtje ;-)

Maar wat wij het leukste vonden aan de reis waren de dagdagelijkse dingen in Californië. De swap-meets, het lekker eten, de sfeer, de prachtige omgeving en prachtig weer. Hoewel de toeristische plekken zeker indruk op ons hebben gemaakt (zeker de natuurfenomenen), zijn we verliefd geworden op 'het gewone leven'. En vonden we het stiekem leuker om van die 'quirky' plaatsjes te bezoeken of toevallig te ontdekken dan de drukke toeristische plekken.
Zoals Salvation Mountain:


Of de grote dino's langs de kant van de weg (uit de film 'Pee Wee's big adventure', 'The Wizard' en de animatiefilm 'Inside Out'):
Of het toevallig voorbijrijden van een muffler man:

Of de toevallige ontdekking van Bed Rock City:

En wat zowel Robin als ik heerlijk vonden, je kon er zo heerlijk retro en vintage shoppen! Hij op zoek naar retro gameconsoles en retrogames, ik op vintage jurkjes jacht!
Laten we zeggen dat we goed geslaagd zijn in onze missie ;-) We kochten beiden een extra trolley voor al onze aankopen ;-)


Als je echt wil weten hoe deze reis voor ons was, moet je zeker naar dit filmpje kijken! Ik krijg heimwee als ik er naar kijk ;-) Maar een volgende reis staat alvast op de planning!




CARRY ON - Lore & Robin USA2015 from RobinCarlo on Vimeo.


Fijn weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten