Pagina's

donderdag 20 juli 2017

Retro driedaagse Rotterdam & Delft

Hoppa, hier gaan we weer! Het volgende retro-uitje. Dat we fan zijn van Delft dat lazen jullie hier en hier al en dat we het eens gekoppeld hebben aan de Vintage Tour in Rotterdam lazen jullie ook hier. Dat de Vintage Tour de moeite is én erg uitgebreid is wist ik ook al te vertellen. Daarom voorbije weekend deel II van de Vintage Tour. Dit keer namen we M. mee op stap, de nicht van Robin die in Delft woont. We gaan altijd zo graag bij haar en haar man op bezoek, altijd even gezellig en heerlijk om bij te babbelen want zo vaak zien we elkaar niet.
Aangekomen in Delft, checkten we eerst in bij onze favoriete B&B Juuls (hier een verslagje). Pikten daarna M. op en gingen met de auto richting Rotterdam, je wist maar nooit dat ik er een vintage meubeltje op de kop zou tikken...
Onze eerste stop was bij Very Cherry op de Botersloot, de webshop kende ik uiteraard al langer, maar in het fysieke winkeltje was ik nog nooit geweest.
Wat een leuk winkeltje! Ik was op zoek naar gele ballerina's, natuurlijk eerst even de webshop gecheckt en ja hoor ik scoorde er een mooi paar van B.A.I.T. Je vindt er prachtige jaren 50 geïnspireerde jurken, rokken, tops, schoenen, accesoires en de eigenares heeft ook haar eigen geweldige kledinglijn met dezelfde naam als de winkel.
Ook leuk op dezelfde straat: Vidi Vici. Vintage shop met niet enkel een vintage aanbod, maar ook eigen ontwerp, nieuwe stukken, mannenkleding, véél hoeden, schoenen en leuke juwelen. Zeker een bezoekje waard dus.

En dan, le moment suprême! Tony's garage sale, het walhalla voor de vintage liefhebber. Je vindt er meubels, véél meubels, schoenen, kleding, gewoon weg al-les!
Mijn mond viel open van de mooie spulletjes, maar kijk eens, ik ging er met lege handen buiten, dat gebeurt niet snel hoor. Maar als je net niet dat vindt, moet je natuurlijk ook niet kopen om te kopen, toch? Maar zeker een adresje om te onthouden. En het zijn er zachte prijsjes op de koop toe. Waar vind je dat nog in een stad?



Na het shoppen, het wandelen, de vele oh's en ah's was het tijd om de innerlijke mens eens te verwennen.
We kregen van vrienden die een weekend eerder in Rotterdam waren, de tip om naar Alfredo's Taqueria te gaan. Nou, ze hadden niet gelogen. Heerlijke Mexicaanse hapjes hebben we er verorberd (maar ze hebben ook een avondkaart) en de nodige cocktails en homemade limonades hoorden er ook bij.

Na ons dagje Rotterdam sloten we dag af met een gezellig etentje met ons vier in Delft.
's Avonds thuis komen bij Juuls (ja het voelt echt als onze tweede thuis, Delft in het algemeen). Nog wat Netflixen, in slaap vallen op de bank net zoals thuis om daarna te gaan slapen na een geslaagde dag.
Dag 2! De dag dat we lekker gezellig in Delft vertoefden. Heel wat leuke tips deze keer! Natuurlijk ging ik weer naar De Winkel en kocht er vanalles leuks zoals een wandrekje, tafelzeil en een hoedenpin.
Maar ook vele andere leuke winkeltjes kwamen aan de beurt.
Buurvrouw van De Winkel is Elize. Leuk tweedehands winkeltje met voornamelijk kleding maar ik heb er bijvoorbeeld ook al eens een leuk retro spiegeltje gekocht. Jammer genoeg stoppen ze er binnenkort mee. Dus zeker nog een laatste bezoekje waard.
Ook leuk en pas ontdekt: Offline is the new black. Ze noemen zichzelf een mixstore. Je vindt er vintage kledij, maar bijvoorbeeld ook geweldige vintage bloempotten en vazen. Ik kocht er een mooi oranje exemplaar.
Net om de hoek bij dit winketje ligt Opnieuw en Leuk op de Nieuwstraat én is zeker de moeite waard! Denk vooral aan véél vintage hebbedingen voor in huis, te gekke verlichting en ik ontdekte er een geweldig vintage magazine. Ik kocht er gelijk twee isseus van en een geweldige retro oranje nachoschaal.
Maar snel zijn is de boodschap, zij stoppen er namelijk ook helaas mee.

Catootje, nog zo'n leukerd! Jammer genoeg gesloten toen wij er waren, maar terug open vanaf 24 juli. Retro kledij à volonté en een superleuke etalage, toch?
Op de Beestenmarkt vind je een leuke Kringloopwinkel met best wat vintage aanbod. En wie kriebelige groene vingers heeft moet langs bij ... euhm Groene Vingers. Je vindt ze om de hoek van de Beestenmarkt. Een groene oase in deze prachtige stad. Ik kocht er gelijk mijn plantje voor in mijn oranje vintage bloempot.

Iets verderop op de Burgwal vind je Art & Casey. Wauw! Enkel en alleen al die mooie inrichting met prachtige vintage meubels. Denk aan een mooi én groot aanbod aan retro kledij én accesoires.
En als dit allemaal nog niet genoeg is, elke zaterdag in de zomer is er rommelmarkt in de gezellige straatjes van Delft.
Zoiets maakt het natuurlijk extra sfeervol.
Whoppa en de innerlijke mens werd natuurlijk ook niet vergeten, zowel lunch als vieruurtje verorberden wij bij Kek op de Voldersgracht! Dé leukste lunch/ koffie/ ontbijt/ vieruurtjeszaak. En je kan er op de koop toe lekkers kopen (hun brood is to die for), maar ook leuks (juweeltjes, postkaartjes) én zelfs hun toilet is leuk ingericht. Fan!




We genoten van American pancakes als lunch/ erg laat ontbijt, kochten er brood en matties (snoep zonder troep!) en gingen terug voor een wortelcake als vieruurtje. Smullen!
En whoppa als afsluiter mijn vondsten!

Foto 1: de bloempot met plantje uit Delft en na ons bezoekje aan Delft (op zondag gingen we nog even bij onze familie op bezoek) gingen we nog even een schoenenkastje oppikken in Anderlecht (kleine omweg) die ik vond via een facebook vintage verkoopspagina.
Foto 2 en 3: rekje én tafelzeil van bij De Winkel.
Foto 4: gisteren was ik jarig en ging op stap met de geweldige schoentjes die ik kocht bij Very Cherry.
Foto 5 en 6: nachoschotel al in gebruik en het leuke Vintage blaadje van Opnieuw en Leuk.
Op naar het volgend retro uitje zou ik zeggen, niet? ;-)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten