Pagina's

donderdag 13 juli 2017

Retro uitje Leuven

Ah Leuven, nog zo'n gezellige stad om fijn te gaan shoppen. Niet dat ik er vaak ga shoppen, maar toch een paar keer per jaar en dan is het altijd even gezellig!
Mama en ik vertrokken op tijd zodat we eerst gezellig konden lunchen om vervolgens naar de Parijsstraat te trekken, dé straat met de leukste retro winkeltjes.
Living Lounge, Hippo Royale én Habiba: drie super winkeltjes op één straat. Handig!
We begonnen het shoptripje bij Hippo Royale. Denk aan leuke merken zoals King Louie, Louche, ... én een geweldig interieur met midden in de winkel een carrousel. Leuk! Een plaats waar je happy wordt en dat komt dan niet alleen door de vele mooie kleding.

Ik kocht er een leuk zomers jurkje van Louche aan 50% korting, want jaha er zijn uiteraard soldenkoopjes te scoren!
Daarna was het tijd om even bij Living Lounge binnen te hoppen. Ook weer zo'n leuk winkeltje waar je helemaal blij van wordt. Denk aan leuke interieurspulletjes en hebbedingetjes. Allemaal even retro. Net zoals het mooie interieur.


En je kan er ook mooi retro behang scoren van onder andere Orla Kiely en Pip Studio. Mama deed inspiratie op met het stalenboek van Pip en ik droomde weg bij Orla Kiely.
Ik kocht er een leuk retro metalen bordje en een vrolijke vlaggenlijn.
Daarna was het tijd voor Habiba. Denk aan leuke kleurige stofjes, vrolijke hebbedingen voor de kids én geweldig tafelzeil van Kitsch Kitchen.
En ook hier weer een interieur om blij van te worden, hoe kan het ook anders.

Ik kocht er garen (altijd handig) en een leuke gele bloempot zwaan van Kitsch Kitchen.
Na al dat shoppen krijgt ne mens, juist ja, dorst en een klein hongerke. Gelukkig ligt er een Le Pain Quotidien op de Parijsstraat, ideaal want hun crumbles are to die for!
We namen er een homemade limonade, iced tea én kriekencrumbletaart. Nomnomnom!

Toch al goed gescoord en lekker gesmuld, maar er kwam meer. Ook de Diestestraat is the place to be, want daar vind je dé leuke vintage shop met een megagroot aanbod, namelijk Think Twice. En ontdekte dat er een paar panden verder een supergrote geweldige Kringwinkel ligt, het Spit. Lore door het dolle heen natuurlijk. Bij T2 scoorde ik dit maal niet, bij het Spit kocht een leuk rood jurkje voor een paar eurootjes en een witte brede riem.




Ik liet nog wat staan voor degene die na me komen hoor. Het serviesje met dots en de retrolampen are all yours als je wil. En dat tegen zachte prijsjes. En hebben jullie de prachtige luster en dito plafond opgemerkt? Het was vroeger een danszaal, prachtig pand!






Ook de T2 winkels vind ik altijd zo leuk ingericht. Maar eigenlijk gek, maar ik scoor er bijna nooit wat. Meestal vind ik het aanbod net wat the eighties of ligt het aan mij? ;-) Desalniettemin, een winkel die toch steeds een bezoekje waard is vind ik. Allemaal zachte prijsjes en aan't eind van de maand is alles nog eens extra sterk afgeprijsd aan dezelfde belachelijk lage prijs van een paar eurootjes.


Tussendoor (toen we nog in de buurt waren van de Parijsstraat) zijn we nog wat gaan drinken bij Greenway (want het was warm die dag!) en onze lekkere lunch was bij Loving Hut. Twee adresjes waar je als vegetariër of vegan echt wel aan je trekken komt!
Oh ja en voor de makers onder ons, Pauli, de stoffenwinkel to be. Je vindt er een mega-aanbod. Ik ben er bewust niet binnen gegaan, want tja ik heb echt wel stofjes genoeg én ik probeer zo veel mogelijk te maken met the real deal, vintage stofjes die ik voor een paar eurootjes op de kop kan tikken. Maar dus, toch wel de moeite als je net dat ene stofje zoekt en elders misschien niet vindt.
Nog even mijn mooie vondsten, voor ik het hier afsluit.
Trouwens verwacht je nog aan veel meer retro uitjes, want heel juli is er mee vol gepland. In augustus doe ik wat kalmer aan, dan zal het geld ook wel op zijn vrees ik ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten