Pagina's

zondag 16 juli 2017

Retro uitje Hasselt

Jaha, de retro uitjes blijven maar komen. Het kwam nu eenmaal zo uit, juli zit bomvol retro-uitjes. Augustus wordt op dat gebied wat rustiger. Moet ook wel, kan natuurlijk niet blijven duren, want overal zie ik natuurlijk wat leuks.
Dit uitje stond al langer in de agenda, samen met vriendin Sarah gingen we Hasselt retrogewijs onveilig maken.
We begonnen met een lekker lunchke bij Retrooz, over deze geweldige retro tent lazen je hier al eens een grondig verslagje.


Na de lekkere lunch waren we klaar voor het shoppen. We stopten eerst bij WTG (Who's That Girl en Wow To Go). Een leuk Belgisch merk, maar eerlijk moet ik zeggen dat ik er enkel ga shoppen wanneer het solden zijn, anders vind ik het toch net wat te duur. Alles is er nu aan 40%, 50% of 60% afgeprijsd. De moeite dus! Ik scoorde er een leuk jurkje en een vestje. Denk aan leuke prints en alles met de nodige retro toets.





Ik heb trouwens keilang getwijfeld tussen deze twee jurkjes, uiteindelijk is het de rechtste geworden. En kocht Sarah de linkse. Beide waren leuk, maar twee dezelfde kledingstukken kopen in een andere kleur is not done volgens Jani. ;-)
Na WTG was het tijd voor de Dorpstraat en omstreken. De leukste buurt als je wil retro shoppen. We brachten er een bezoekje aan So Sweet, Paplou én Spiral Tribe. Allemaal op en top heerlijke winkeltjes.
So Sweet is op en top retro! Denk vooral aan leuke jaren 50 topjes, vestjes, pencilskirts- en dresses, swingdresses, maar ook schoenen, badpakken en geweldige accesoires.
Ik kocht er leuke riempjes, een mooie zonnebril, een haarbandje met kersjes én Suavocita haarlak (vegan én cruelty free, niet onbelangrijk vind ik zelf).
Missie ook al daar geslaagd!


Paplou, sinds een paar jaar van eigenaar veranderd. Vroeger vond je er ook vintage, nu niet meer wat ik op zich een beetje jammer vind, want in Hasselt vind je uiteindelijk geen enkele shop met vintage aanbod. Maar vandaag vind je er merken met een leuk kantje (onder andere ook Louche en Nümph), leuke hebbedingen voor hem en haar, juwelen en voor de kinderkleding moet je nu aan de overkant van de straat zijn. En zelfs de innerlijke mens kan er verwend worden met lekkere Tony chocolade.

Dan de winkel waar ik al jaren fan van ben met dé liefste eigenares, Spiral Tribe. De typische geur wanneer je er binnen wandelt (heerlijke wierook), de leuke kleurtjes, de mooie vormen, ... De winkel op zich is al een bezoekje waard. Ik word er altijd zo blij van. Ik koop er niet veel kledij, maar als ik er iets koop weet ik wel dat het op en top uniek is. Eva maakt elk kledingstuk zelf met de grootste zorg en elk kledingstuk is uniek in zijn soort. Ze maakt geen enkel kledingstuk dubbel, dat is op zich al heer erg bijzonder. Ze maakt ook kledij op aanvraag en zo zijn er al best wat dames in een zeer unieke trouwjurk getrouwd. In de winkel vind je ook leuke hebbedingen en mooie retro blikken (ooit Eva's verzameling). En als je wat gaat passen mag je in het achterste gedeelte van de winkel, dat nu Eva's werkruimte is en waar het meest prachtige poppenhuis ooit staat. Nog zo'n geweldige hobby van haar. Heel het huis is door haar zelf ontworpen.



Ik kocht er dit geweldig pakje! Een jumpsuit met haremonderstel in een leuk retrostofje. En het zit oh zo zalig!
Om af te sluiten, de rest van de vondsten.
Op het vestje van Who's That Girl staan trouwens allemaal katjes! Hoe leuk is dat!
Zo en vandaag zijn we net thuis van ons uitje naar Rotterdam en Delft. Maar dat is voor een andere keer. Fijne nieuwe week iedereen. Ik ga terug werken na een geslaagd weekje vakantie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten