Pagina's

maandag 10 maart 2014

Retrovondst: Retrodag @ de Kringwinkels

Het begon allemaal hier mee:
Voor mijn verjaardag vorig jaar kreeg ik een cadeaubon van de Kringwinkel voor het geweldige bedrag van 70 euro! Een bedrag waarmee je je kan doodshoppen in de Kringwinkel!
Ik had een plan: ik zou de cadeaubon bewaren tot de volgende Retrodag en die was eergisteren!
Maar eventjes dacht ik dat mijn plan zou mislukken, de cadeaubon bleek enkel geldig te zijn in onze lokale Kringwinkel. De Kringwinkel waar ik 5 jaar geleden op de Retrodag zo goed als al onze meubels kocht, maar ook de Kringwinkel die ik vorig jaar niet bezocht tijdens de Retrodag omdat ie elk jaar zieliger werd qua aanbod en qua presentatie.
Maar! Onze lokale Kringwinkel is gefusioneerd met 3 Kringwinkels van naburige gemeentes! Ha! Dan bracht ik ze toch alle 4 een bezoekje die dag!
3 op de 4 waren zielig qua aanbod én presentatie (ze doen hier echt geen moeite meer om de Retrodag aantrekkelijk te maken: niets was afgestoft, niet alles was bij elkaar gezet, het was gewoon een rommelhoekje. Jammer!!), maar! Wie zoekt die vindt én ik heb gezocht én gevonden in alle 4 de winkels! Mijn 70 euro is op 1,65 euro na helemaal op! ;-)
Ik kocht dit:

Niet slecht toch? ;-)
Denk hier ook nog een Singer naaimachine bij met gietijzeren voet en alle toebehoren en het plaatje is compleet ;-) Singer moet ik nog gaan afhalen, foto volgt nog ;-)

Hier alles even in detail:
Papflesjes kocht ik al eens eerder in een mini blauw kratje, maar deze ijzeren houder vind ik mooier en deze is ook compleet.

Zal dienen als theekan, want we drinken geen koffie.

Ideaal als vershouddoos voor cupcakes of wafels (heb sinds kort een wafelijzer ;-))

Deze is nog mét sleuteltje!



Eigenlijk zijn dit lichtarmaturen, maar de luchter was niet meer compleet, ik ga ze gebruiken als vaasjes: glaasje met water er onder plaatsen en bloempjes er in ;-)

In winkel één kocht ik de bovenste, in winkel twee vond ik een mooier setje, ach kan gebeuren zeker ;-)

Een hoedendoos vermoed ik?


Stukje stof lag in een wijnmandje, enkel het mandje gekocht voor het stofje! Omdat het kon met zo'n budget, nèh! ;-)

Ik kocht ook al wat spulletjes die ik nu wegberg bij mijn mama op mijn 'meisjeskamer'. Spulletjes voor later, voor als we een huis kopen en ik mijn eigen creaplekje heb ;-)

Typisch mij zoiets: lang op voorhand sparen en kopen en wanneer je dan verhuist hoef je niets meer te kopen omdat je alles al hebt ;-)
Gevolg: bij papa thuis, bij mama thuis en bij een kameraad thuis staan spullen van ons gestald ;-) Ja wij zijn zo'n koppel ;-)

Maar sommige spulletjes krijgen wel al een plekje in ons zolderappartementje:
Omdat het 'nieuw' setje compleet is kunnen er nu meer olietjes en azijntjes in een mooi vintage flesje.

Leeggoed en voorraad staat nu naast de koelkast.

In de slaapkamer, hij is wel nog leeg...

Retro versus vintage. De waterkoker naast de theekan.

Oh ja ik kocht ook nog 2 paar schoenen en een leuke trui met uiltjes!

En dit alles + het Singer naaimachine voor 70 euro! Lang leve de Kringwinkel! Lang leve mijn snuffeltalent ;-)
Ik ben een content mens ;-)

3 opmerkingen:

  1. Oh wow wat ben jij goed geslaagd. Oh het was dus echt retro dag bij jullie kringwinkels...heel bijzonder! Is het dan niet zo dat het opeens allemaal duurder wordt als alles zo mooi is uitgestald.
    Wij waren pas ook nog eens in een Belgische kringwinkel, ik wist manlief te overtuigen ;) en vond er helemaal niks van mijn gading! Och ja scheelt weer centjes hihihi. Ik kocht afgelopen weekend in Duitsland weer mooie retro stofjes en wil er tzt een lapjesdeken van gaan maken. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sodeknetters, da's nog eens een goede buit zeg !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat was ik blij met je kaartje in mijn bus vandaag! Ik ben meteen naar deze blog gegaan....en ik ben al fan. Wat een leuke vondsten !!!
    Je kan mij (de mevrouw van de mooie voordeur) ook volgen op facebook (atelier Repensteeltje) Hopelijk worden we daar ook virtuele vriendjes...
    Je hebt mijn dag een beetje mooier gemaakt, merciekes!!! Petra

    BeantwoordenVerwijderen