Pagina's

zondag 20 oktober 2013

Outfit: fifties high school girl

Ah de titel zegt het al. Ik vind die stijl nogal schoon: de (Amerikaanse) studente uit de jaren 50 met haar Oxford schoentjes en sokjes, jurkje of rokje en een vestje. Echt leuk vind ik dat.
Een tijdje terug vond ik voor deze stijl hét ideale jurkje!
Eerst moest het jurkje op de rug wel even ingenomen worden, want ik had het iets te groot gekocht. Maar zo iets doe je wel eens met vintage jurkjes, niet? En als een naaimachine ook geen vreemde voor je is, laat je zo'n kans zeker niet schieten ;-)
Hier zie je de voor&na. Links vormeloos en te groot, rechts ingenomen en passend :-)
En hier mijn fifties high school outfitje :-)



Ik vind de combi wel geslaagd!

Trouwens zo'n herstellingen ga ik altijd bij mijn mama thuis maken, dan heb ik iemand die het jurkje kan spelden én heb ik een grote tafel waaraan ik kan werken. De gezelligheid en leuke babbels krijg ik er gratis bovenop ;-)

Ook dit jurkje, dat ik een tijdje terug zelf maakte, heb ik nog lichtjes herwerkt. Ik was niet zo tevreden over de halsuitsnijding en heb het uiteindelijk afgewerkt met een paspelrandje met kantje. Ik vind het nu vele schoner!

Alvast een fijn begin van de week voor iedereen!

5 opmerkingen:

  1. En ik vind het ook heel gezellig!! Trouwens, een hele leuke outfit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, dat is een heel leuk jurkje en je staat er ook goed mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey die Lore realiseer me opeens dat ik je vorige week de flop had gestuurd met je 'kanten kleedjes' prijs. Is die inmiddels aangekomen?
    En wow wat heb je dit jurkje goed gemaakt, staat je leuk! Chapeau! Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen