Pagina's

woensdag 30 mei 2012

Binnen kijken: onze living

Ons living rook een beetje muf sinds de komst van onze (tweedehands) nieuwe zetel. Hier kan je er alles over lezen. Ik heb mijn best gedaan om het muffe geurtje te verdrijven uit ons schoon zeteltje. Zo ging ik te werk:

stap 1: zetel wassen met 1 kop lauw water gemengd met 1 kop azijn (mag op leder)
stap 2: zetel bestrooien met natriumbicarbonaat, dat zou nare geurtjes en vocht opnemen
stap 3: zetel goed stofzuigen
stap 4: zetel op z'n kop zetten en de onderkant (lees: stof en vezelplaat) bestrooien met natriumbicarbonaat en er 2 zakjes (lees: bh waszakjes uit de Hema) koffie inleggen, dat zou de geur ook verdrijven
stap 5: onderkant goed stofzuigen
stap 6: zetel op z'n zij leggen zodat de vezelplaat van de achterzijde ook bestrooid kan worden met natriumbicarbonaat + ook 2 zakjes koffie
stap 7: vezelplaat goed stofzuigen
stap 8: zetel inladen op aanhangwagen
stap 9: naar de Kringwinkel rijden en hem daar inleveren
stap 10: de nieuwe zetel die je enkele dagen er voor bent gaan uitkiezen in de Kringwinkel mee naar huis nemen

Et voila! Je bent na deze 10 stappen verlost van de muffe lucht in je living ;-). De vochtgeur zat er dus zo sterk in dat de lapmiddeltjes van Tante Kaat niet wilden helpen. Nu ik moet zeggen, we vinden de nieuwe zetel mooier en beter in ons interieur passen én hij kostte me niets!
Er hing een prijskaartje van 7,50 euro aan, maar omdat mijn Kringwinkel klantenkaart vol was kreeg ik zo'n fikse korting dat de zetel helemaal gratis was! :-)

Nu dat we zo'ne schone zetel hadden binnen gehaald, hebben Robin en ik eens werk gemaakt van alles dat nog moest worden opgehangen en hebben we ons retro rood zeteltje ook een opfrisbeurt gegeven. Ik heb hem gewassen met lauw water met wat Froggy wasmiddel voor bonte was. En Robin bevestigde een nieuw dik stofje onder het zeteltje want hij is gevuld met stro (zo deden ze dat vroeger, matrassen, zetels, ... alles vullen met stro!) en er bleef maar stof uit komen.

Zo gezellig is het nu bij ons, in het zithoekje:
Je ziet:
-rood retro zeteltje en salontafeltje (+ een tweede rood retro zeteltje dat nog bij mama staat omdat we er geen plek voor hebben): voor de drie samen 25 euro uit de Kringwinkel
-wit nep lederen zetel: 0 euro uit de Kringwinkel
-framboos rode tv kast van Ikea: 75 euro uit de Kringwinkel
-magazinerekje: 8 euro van op de Jukebox beurs in Rosmalen
-grote livingkast: 50 euro uit de Kringwinkel

Het tapijtje is van Kitsch Kitchen, de doek op de zetel uit Peru, de fotokaders van bij Bartok, de sanseveria is een kadootje van een collega, het kussentje rechts op de zetel is uit Peru, het kussentje links ergens uit een leuk winkeltje in Gent, het uiltje links op de zetel is van Titi And The German Kid, het uiltje rechts is een kadootje van mijn mama en het gordijntje maakte ik zelf.

De twee boeddhamaskers komen van op een rommelmarktje, het bordje onder de sanseveria en de vaas is van Hema, de roze nepbloemen uit de Action en de kommetjes maakte ik zelf (hoe, dat lees je hier). De film die op dat moment opstond was trouwens vreselijk ;-).

Wanneer onze keuken, slaapkamer en tweede deel van onze living (waar de rest van onze grote livingkast staat) helemaal klaar is, mogen jullie nog een paar keertjes binnen kijken bij ons. ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten