Pagina's

zaterdag 8 juli 2017

Vintage Maastricht

Eigenlijk schandalig dat mijn favoriete plekje om te gaan vintage shoppen nog niet op mijn blog stond. Maar daar komt vandaag dus verandering in!
Maastricht, aaaahhhh zo'n gezellige heerlijke stad!
En vorige week zondag moesten mama en ik wel gaan vintage shoppen in Maastrikkie. Er werd in Wyck namelijk een heuse vintage markt georganiseerd. We koppelden het aan een gezellige lunch, bezoekje aan mijn favoriete vintage winkeltjes én gingen een kijkje nemen naar de kilosale in de Brandweer.
Geslaagde dag!
We waren rond de middag daar en gingen eerst even gezellig lunchen bij Café Zondag.
Lekkere veggie bruine boterham met homemade muntlimonade.
Daarna was het tijd om de Rechtstraat af te struinen en te neuzen tussen alle leuke spulletjes. Mijn oog viel direct op het standje van Villa Vintouched. Twee leuke dames die met hun geüpcyclede vintage en retro hebbedingen op marktjes staan. Ik scoorde er een mooi vintage wollen vestje en funky jurkje.

Verder op de Rechtstraat bracht ik ook een bezoekje aan We ar Vintage. Meestal scoor ik er altijd wel iets, maar die dag niet, ach kan niet altijd prijs zijn, toch? Wel altijd een bezoekje waard. Ze hebben een groot aanbod tegen zachte prijsjes.
Na ons bezoekje aan de Wycker Vintage Market was het tijd om de brug over te wandelen richting de Brandweer. Dit is een oude brandweerkazerne die werd omgetoverd tot een leuke hippe ontmoetingsplaats. Je kan er gezellig wat drinken of eten in de Brandweerkantine of een leuk marktje bezoeken in de aanpalende ruimte er naast. Wij gingen eerst op vintage schattenjacht op de kilosale van Magnolia Thrifstore (hun fysieke winkel ligt trouwens ook op de Rechtstraat). Ik kocht er een leuk winters hoedje en zomerse schoentjes voor een paar eurootjes.
Ze organiseren dit trouwens zeer regelmatig, dus zeker hun facebookpagina goed in de gaten houden.


Daarna dronken we gezellig een koffietje en homemade sapje in de kantine. Maar ook om te lunchen is dit echt een prima plekje!


Hun interieur is trouwens ook erg leuk met de nodige retro meubeltjes!
Na de fikse plensbui gingen we richting de gezellige winkelstraatjes. We bezochten er mijn 3 favoriete vintage winkeltjes: Retro & Chic, We ar Vintage (ja ze hebben een tweede filiaal Achter het Vleeshuis) én Giensch. Bij Giensch vind je ook retro en niet enkel vintage. En zowel Retro & Chic en Giensch zitten in een iets duurdere prijsklasse dan We ar Vintage. Maar sowieso zeker de moeite om een bezoekje te brengen. Vooral van het interieur van Retro & Chic ben ik erg fan!


Bij Retro & Chic vond ik een erg leuke gele jas (mijn vondsten staan trouwens onderaan deze post ;-)).
Winkel in, winkel uit, daar wordt een mens moe van! Tijd voor een vieruurtje. En dan kennen mama en ik één topadresje. Gezellig, gezond maar oh zo lekker! Kaféthea in de Mariastraat. Knus ingericht, mét retrotoets en de lekkerste (vegan) taart en gebak. Nomnomnom!


We aten een heerlijke chocolade kersen 'cheese'cake. Om duimen en vingers bij af te likken.
Daarna was het tijd om terug te wandelen naar de auto en passeerden nog even langs de Wycker Vintage markt, waar mijn oog nog op enkele leuke vondsten viel. Net op de valreep (want ze waren aan't opruimen) kocht ik nog een mooie blouse, een sjaaltje met polkadots en zwarte laarsjes.

De 2 achterste hoedjes zijn nieuwe vondsten, gekocht in het leuke hoedenwinkeltje Sheer Elegance



Eén en al gezelligheid samen met mama én goed gescoord. Super dagje dus!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten