Pagina's

dinsdag 10 juli 2012

Weekmenu: week 27

De week met omeletten en pizza's, maar ook wok en een bezoekje aan een vegan restaurantje.
Laten we bij het begin beginnen. Logisch, niet? De wok werd gemaakt op maandag en omdat ik toen al wat in vakantiemodus vertoefde, maakte ik zo veel dat we er drie dagen van konden eten, maar het was dan ook zo lekker, dat we zoiets niet erg vonden. Oef! Gelukkig maar!
Het receptje vond ik in het (gratis) Delhaize magazine (mei-juni 2012). Al hun recepten vind je trouwens ook hier terug: http://nl.delhaize.be/ en het magazine is ook als app verkrijgbaar voor op je iPad naar't schijnt.
Ik maakte de wok met kalkoen, spinazie, lente-uitjes en noedels. Hier het recept (klik op de foto):

Of hier via hun website: wok met kalkoen en groenten.
Als je maar met jullie tweetjes bent, zoals ons, kom je dus met dit recept 2 à 3 dagen toe.

Dan de pizza's en omeletten! Wat een feest! Altijd leuk om zelf te bepalen wat er op/ in mag.
De pizza's maak je volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking van de kant-en-klare pizzadeegmix en garneert naar hartelust. Wij gebruikten volgende lekkernijen voor de topping: chorizo, hesp, champignons, paprika, maïs, ansjovis, ananas, jonge kaas en Robin's tomatensausje met kappertjes.
Hier onze versies:

Robin had een pizza met chorizo, hesp, ansjovis, paprika en champignons. En ik kon niet kiezen en maakte een half-half pizza. Aan een kant chorizo, champignons en paprika (de hartelijke zijde). De andere kant met maïs, ananas en hesp (de zoete zijde).

Dan de omeletten maakten we met de restjes van de pizza. Enkel chorizo en ansjovis heb ik niet gebruikt, dat vond ik er niet echt in passen. Ik voegde wel wat knoflook, tomaatjes en een sjalotje toe.

De geklutste eieren kruidde ik met oregano, basilicum, Oxfam's zongedroogde tomaatmix en Maaslands Kruidenzout. Het zuiden op je bord! (bovenste is trouwens de mijne, onderste van Robin).

Dan de zondag toen mijn scrapvriendinnen de ganse dag kwamen scrappen (dat lees je hier), maakte ik een snelle lunch met Boursin Cuisine kruiden en tomaat.
1 courgette en een half bakje champignons met 2 teentjes knoflook en een sjalotje wokken tot het gaar is. Hamblokjes toevoegen (zo'n 300 gram). Kruiden met basilicum, oregano, peper en zout. Gekookte spaghetti toevoegen en op't eind ook de Boursin Cuisine. Et voila, ne snelle lunch!

Dan ontbreekt hier nog de vrijdag. De vrijdagavond zette ik mijn verlof in en wel in het vegan restaurant Loving Hut. Dit is een keten over heel de wereld en nu is er ook ééntje open in Maastricht (dat is voor ons niet zo ver). Alles is er vegan! Nu zoals jullie al weten probeer ik geregeld vegan/veggie te koken. Maar naar een vegan restaurant was ik nog nooit geweest. Op vraag van onze vegan vriend T. zijn we dus met ons vriendengroepje (met ook enkele veggies in de groep) gaan vegan eten. Het was super! Echt lekker! Geen gemis van vlees (wat bij mijn receptjes wel eens het geval is), alles super goed gekruid. Het is trouwens een Chinese menukaart. Ik had de vegan kip met satésaus en bami als hoofdgerecht en als voorgerecht het stokbrood met avocado. We hebben allemaal echt gesmuld! http://www.lovinghut.com/

Edit: adres Loving Hut Maastricht = Scharnerweg 36  in Maastricht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten