Pagina's

maandag 15 oktober 2012

Juweeltjes

Waarom geen juweeltjes maken met strijkkralen?
Ik liet me inspireren door deze twee ideeën:
idee 1
idee 2 (het tweede ideetje komt van haar).

Dit zijn mijn versies (de kleurtjes wat aangepast), ik maakte er broches van:

Ik vind het niet zo mooi als je de strijkkralen nog goed kan onderscheiden, dus ik strijk beide kanten nog even na (ik leg het figuurtje dan tussen 2 vellen bakpapier). Leuk om te doen en je hebt er weer leuke juweeltjes bij!

Dit zag ik wel eens vaker passeren op Amerikaanse blogs: idee 3.
Sweater clips worden ze genoemd. Vind je het ook zo vervelend wanneer je je vestje niet wil toeknopen (zonde van het kleedje dat je er onder draagt), maar toch niet wil dat je vestje open valt? Dan is dit dé oplossing ;-)
Hier even gedemonstreerd met een sjaal (ziet er ook wel leuk uit). Ik maakte het met vintage clipoorbellen en een kettinkje. Easy as hell! Kijk maar, kettinkje erdoor en klaar:
Fijne (werk)week allemaal!

7 opmerkingen:

  1. Dat naaimachientje met een echt stukje stof, vind ik dus echt geweldig! Of moet ik zeggen " cool! "?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Heb jij enig idee hoe sweater clips in het Nederlands worden genoemd?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee geen idee, ik heb er een tijdje naar gezocht en je vindt er veel via Etsy, maar uiteindelijk heb ik ze gewoon zelf gemaakt omdat het zo simpel is :-)

      Verwijderen
  3. Wat leuk Lore! Ik zag het nut niet zo van die clips, maar nu snap ik het! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey das pas een handig idee van die clips. Ik heb een aantal vesten die ik op die manier wel leuk zou kunnen dichthouden. Die gaan we onthouden! Groetjess!

    BeantwoordenVerwijderen